niedziela, 12 maja 2013

Moja obecna dieta: 2x1200 kcal i 2x1000 kcal

Ostatnie 6 tygodni

Dzisiaj, krótko przedstawię Wam założenia mojej diety. Dodam, że jest ona ustalona przez dietetyka, cieszącego się w moim mieście przychylną opinią jego pacjentów.
Pierwsze 6 tyg. założenie mojej diety było 1200 kcal, w zupełności mi to wystarczało, nie czułam się głodna między posiłkami czy też osłabiona. Przez ten okres:
 z 76 kg zrobiło się 71,5 kg :)
tkanka tłuszczowa zmniejszyła mi się o 2,6%,
obwód pasa z 93cm na 82cm
obwód bioder (strategiczne miejsce u mnie) ze 110cm na 104,5cm
Tak więc jak na 6 tygodni myślę, że wyniki całkiem dobre, nie jakieś drastyczne, ale mam nadzieję że w zdrowy sposób :)

W chwili obecnej

Kilka dni temu byłam na wizycie kontrolnej, na której Dietetyk zmienił mi nieco dietę. Teraz moje żywienie będzie odbywało się według schematu 2x1200 i 2x1000. A oznacza to tyle co przez dwa dni dieta 1200kcal i przez kolejne dwa dni 1000kcal i tak przez 6-8 tygodni. Miało to na celu utrzymać stały poziom zrzucania kilogramów i centymetrów, który jak pewnie wiecie w kolejnych etapach odchudzania jest dużo wolniejszy niż w początkowych.

Założenia programu dietetycznego

Najważniejsze zalecenia od dietetyka, które trzeba stosować:

  • posiłki co 3 godziny (u mnie pierwszy 7:30 każdego dnia)
  • minimum 2 litry wody dziennie
  • wykluczyć: cukier, sól, napoje gazowane, słodycze, alkohol, słone przekąski, produkty smażone, produkty mączne, wieprzowina, ziemniaki i oczywiście podjadanie między posiłkami
W chwili obecnej zauważyłam, że w jadłospisie po tych 6 tygodniach mam już wprowadzoną wieprzowinę i ziemniaki, w bardzo niewielkiej ilości, ale są.


Poniżej wklejam zdjęcia z dzisiejszego jadłospisu :) mimo czasami nieciekawego wyglądu uwierzcie, że wszystko naprawdę jest bardzo smacznie skomponowane. Zdjęcia będę dodawała na bieżąco.

I śniadanie - serek homogenizowany waniliowy i
płatki owsiane
II śniadanie - sałatka owocowa z sezamem i
jogurtem naturalnym
























obiad - ryż pełnoziarnisty, pierś z kurczaka i sałata z
rzodkiewką i koperkiem połączona jogurtem
naturalnym














Podwieczorek - "leczo" z piersią kurczaka i świeżym
koperkiem prosto z ogrodu :)











Kolacja - jogurt naturalny i ogórek













2 komentarze:

  1. też myślałam nad dietą 1000 kcal tak chociaż na dwa tygodnie, nie wiem - dużo ludzi odradza taką dietę tłumaczac, że po niej będzie efekt jojo itd. a mi się własnie podoba taka dieta niskokaloryczna, no i ten system, który będziesz stosować też bardzo fajny! może sama tak spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek jeżeli wcześniej nie stosowałaś żadnej diety o obniżonej kaloryczności to może spróbuj sobie 1200kcal i jeżeli będziesz się na niej dobrze czuła wtedy możesz spróbować tak właśnie zamiennie jak teraz ja mam od dietetyka :) i polecam bo naprawdę odpowiednie żywienie to przecież połowa sukcesu :)

      Usuń

Czekam na Wasze uwagi i wsparcie :)